loading...
Hasad
Admin بازدید : 43 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

مطمئن باشید تعمیرگاهی که ۸ مورد از این ۱۱ ویژگی را دارا باشد، تکیه‌گاهی مطمئن برای رفع ایرادهای فنی خودرو شماست. البته رگلاژ خیلی پیش از اینها با تکیه بر همین ویژگی‌ها تعمیرگاه‌های خوب شهر را برای شما گلچین کرده و در یک سامانه گرد هم آورده است.

بیان مشکل خودرو به زبان ساده

یک مکانیک خوب کسی است که بتواند بسیاری از مشکلات تخصصی و پیچیده خودرو را حتی برای غیرفنی‌نرین مشتری‌ها به زبان ساده به آن‌ها بیان کند.

 

شناسایی سریع مشکل

بهترین مکانیک‌ها از این نظر کسانی هستند که به‌طور مؤثر و کارآمد از ابزار تشخیص و عیب‌یابی برای پیدا کردن ایراد خودروها استفاده کنند و قادر باشند هرچه سریع و در مدت‌زمان کمی خودرو را عیب‌یابی کرده و در مدت‌زمان بسیار کمی نیز به تعمیر خودرو بپردازند.مشتری‌ها معمولا عجله دارند و نمی‌توانند زمان زیادی را صرف تعمیر خودرویشان کنند.

 

 مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری

مکانیک خوب بلافاصله پس از مراجعه یک مشتری باید آستین‌هایتان را بالا زده و پشت کاپوت مشغول کار شود. او هرگز به این فکر نمی‌کند که ممکن است دست و صورت‌اش روغنی و یا کثیف شود، چراکه این شغل اوست و همه شرایط سخت آن را از قبل پذیرفته. مکانیک خوب مسئولیت‌پذیری و وجدان بالایی دارد و مشتریان نیز روی او حساب ویژه‌ای بازکرده‌ و از روی اعتماد به تعمیرگاه‌اش مراجعه کرده‌اند.

 

یافتن بهترین راه‌حل در کوتاه‌ترین زمان

یک مکانیک خوب باید توانایی عیب‌یابی سریع و حل مشکلات را داشته باشد و همچنین قادر باشد در کمترین زمان ممکن بهترین راه‌حل و البته کم‌هزینه‌ترین را برای تعمیر خودرو پیدا کند. مثل یک پزشک  مجرب که با پرسش از بیمار به سرعت بیماری او را تشخیص می‌دهد، مکانیک خوب مجرب نیز با پرسش از مالک خودرو به سرعت نشانه‌های مشکل را یافته و تعمیر مناسب را برمی‌گزیند.

 

مکانیک خوب چه ویژگی‌هایی دارد 

قدرت یادگیرندگی بالا

تعمیرکاران و مکانیک‌های خوب باید قدرت یادگیرندگی بالایی داشته باشند و دائم به دنبال یاد گرفتن کار با ابزار و مهارت‌های فنی تازه باشند. اگر در یک تعمیرگاه پس از هر بار مراجعه ابزارهای تازه و کتاب‌های آموزشی دیدید مطمئن باشید آدرس را درست آمده‌اید.

 

برخورداری از اطلاعات به‌روز

خودرو و انواع وسایل نقلیه در دنیای امروز به شکل روزانه و حتی ساعتی در حال مدرن‌تر و پیچیده‌تر شدن هستند. یک تعمیرکار مجرب می‌داند که برای عقب نماندن از قافله باید دائم در حال مطالعه و یادگیری فنون تازه باشد.

 

اطلاعات گسترده

یک مکانیک خوب به نیکی می‌داند که معلوم نیست چه مدل خودرویی وارد تعمیرگاه او می‌شود و در لحظه ورود مشکل آن چیست. درست است که تعمیرگاه‌ها بعضا تنها روی یک خدمت خاص مانند برق و باتری و یا جلوبندی تمرکز می‌کنند اما یک مکانیکی خوب باید ۹۰ درصد تعمیرات را به مشتری ارائه بدهد و برای موضوع تعمیرکار اصلی باید سطح گسترده‌ای از اطلاعات داشته باشد و از بخش‌های مختلف سر در بیاورد.

 

هنر مدیریت 

مدیریت بحران‌های فنی، مدیریت زمان، مدیریت استرس و حتی مدیریت شرایط در زمان بروز نارضایتی از سوی مشتری از هنرهایی است که تنها تعمیرکاران خبره و حرفه‌ای از آن برخوردارند. ممکن است در هر تعمیرگاهی خطای انسانی رخ بدهد اما مدیریت به‌وجود آمده پس از آن هنری است که هر مکانیکی ندارد.

 

مکانیک خوب چه ویژگی‌هایی دارد 

اخذ مدارک معتبر

الزاما هر تعمیرکاری که انواع دوره‌ها را گذرانده باشد و انواع مدارک و گواهینامه‌ها را روی دیوار تعمیرگاه او مشاهده کنید، یک مکانیک خوب نیست. اما تعمیرکار مجرب می‌داند که شرکت در دوره‌های تخصصی به تجربیات او عمق می‌بخشد. پس گواهینامه‌های فنی به عنوان مکمل تجربه می‌توانند نشانه خوبی برای یک مکانیکی خوب باشند.

 

خلاقیت و نوآوری

گاهی بعضی مشکلات یک راه تعمیر اصلی دارند که بسیار پر هزینه است و یک راه حل تعمیر ابداعی. فقط یک مکانیک خوب و مجرب می‌تواند در زمان بروز چنین مشکلاتی دست به خلاقیت و نوآوری البته در چارچوب ایمنی و علم مکانیک خودرو بزند و هزینه‌های مشتری را به عنوان مثال با خلاقیت در تعمیر یک قطعه کاهش بدهد.

 

تجربه بالا

تجربه چیزی نیست که بتوان خیلی راحت آن را در کلاس‌ها و دوره‌های آموخت. تجربه تنها با به قول معروف «خوردن خاک تعمیرگاه» به دست می‌آید و مکانیک خوب کسی است که تجربه بالایی در برخورد با انواع خودرو از سدان و هاچ بک تا شاسی بلند و حتی مینی بوس و خودروهای سنگین داشته باشد و با یک نگاه به داخل کاپوت عیب‌های معمول را تشخیص بدهد.

 

دانستن ویژگی‌های بالا مفید و موثر است اما همیشه کارآمد نیست. پس چه باید کرد؟

 

مجموعه رگلاژ به‌عنوان مرجع آنلاین معرفی تعمیرگاه در سطح کشور با حدود ۲۰ هزار تعمیرگاه واجد شرایط، گزیده و ثبت شده در بانک اطلاعاتی خود، در راستای کاستن از دغدغه هموطنان عزیز نسبت به یافتن مکانیک خوب شهر گام برمی‌دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 754
  • بازدید سال : 13,905
  • بازدید کلی : 26,156